• Inici
  • Notícies
  • El CSI incorpora l'experiència de pacients i familiars en el disseny d'accions de millora

El CSI incorpora l’experiència de pacients i familiars en el disseny d’accions de millora

  • Dijous, 11 d’octubre 2018

El Consorci Sanitari Integral (CSI) ha posat en marxa un grup de treball on per primera vegada participen usuaris: la Comissió de Participació Ciutadana i Experiència dels Usuaris. L’objectiu és identificar àrees de millora a través de l’experiència dels usuaris i els seus acompanyants dins del sistema sanitari.

Fa unes setmanes es feia una sessió de treball on participaven els professionals del CSI més vuit usuaris amb acompanyants, guiada pel design thinking, una metodologia de treball pensada per aflorar idees innovadores que es puguin aplicar per millorar l’experiència d’usuari.

En aquest primer projecte, s’està treballant per millorar l’assistència dels pacients amb diagnòstic de la Malaltia Pulmonar Obstructiva Crònica (MPOC) i la Insuficiència Cardíaca.Per tal que l’equip  de professionals sigui el màxim representatiu també dels diferents nivells d’assistència sanitària i social que dóna el CSI, s’han incorporat professionals de tots els nivells i de diferents centres.

Les àrees d’activitat són: 

– L’avaluació de l’experiència del ciutadà/pacient respecte les línies assistencials del CSI.

– La promoció de la cultura de participació del ciutadà en tots els àmbits assistencials.

– La canalització de les propostes de participació ciutadana internes (professionals) i externes (ciutadans/usuaris).

– La difusió dels projectes desenvolupats per aquesta Comissió tant a nivell intern (CSI) com a nivell extern (comunitat).

  • COMPARTIU